Η παρούσα αναφορά έχει ως στόχο να αναδείξει κάποια από τα σημαντικότερα αποτελέσματα του προγράμματος REEC, να συζητήσει διδάγματα που ξεχώρισε η ομάδα έργου από την εφαρμογή του προγράμματος, και να κοινοποιήσει προτάσεις για την ενίσχυση της παιδικής προστασίας στα εκπαιδευτικά πλαίσια της χώρας που αναδύθηκαν στο πλαίσιο της εφαρμογής του προγράμματος και σε συνεργασία με τους επαγγελματίες που συμμετείχαν στις διάφορες δραστηριότητες αυτού.
Προκειμένου να γίνει κατανοητή η σημασία των αποτελεσμάτων του προγράμματος, έγινε μια σύντομη ανασκόπηση των προκλήσεων της παιδικής προστασίας στην Ελλάδα και εξηγήθηκε γιατί τα εκπαιδευτικά πλαίσια φαίνεται να είναι οι πιο ενδεδειγμένοι χώροι για την ενίσχυση της προστασίας ανηλίκων στη χώρα. Έπειτα, περιεγράφηκαν οι εκπαιδευτικές δράσεις του προγράμματος στις οποίες συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες που εργάζονται σε φορείς παιδικής προστασίας στο Δήμο Αθηναίων, καθώς και οι αξιολογήσεις τους αναφορικά με την εκπαίδευση που έλαβαν, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα θετικά και για αυτό ενθαρρυντικές για την αναγκαιότητα περαιτέρω δράσεων τέτοιας φύσης στο μέλλον.
Η αναφορά ολοκληρώνεται με προτάσεις για την ενίσχυση της παιδικής προστασίας στα εκπαιδευτικά πλαίσια της χώρας. Οι προτάσεις αφορούν σε απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα υποστηρίξουν τον ρόλο των εκπαιδευτικών στην προστασία ανηλίκων, σε δομικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο χώρο της παιδικής προστασίας στην Ελλάδα με τον ίδιο σκοπό, σε προτάσεις για μελλοντικές εκπαιδεύσεις εκπαιδευτικών, καθώς και σε στρατηγικές εφαρμογές που θα υποστηρίξουν την προστασία ανηλίκων στα εκπαιδευτικά πλαίσια.
Τέλος, σημειώνεται συμπερασματικά η σημαντική συνεισφορά του προγράμματος στην ανάδειξη της αναγκαιότητας κοινών εκπαιδεύσεων επαγγελματιών από διαφορετικές επαγγελματικές ομάδες, οι οποίοι καλούνται συχνά να συνεργαστούν στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους καθημερινότητας. Εξίσου σημαντική φάνηκε να είναι η εκπαίδευση σε ζητήματα παιδικής προστασίας των διευθυντικών και διοικητικών στελεχών εκπαιδευτικών φορέων, δεδομένου ότι λόγω του ρόλου τους, οι άνθρωποι αυτοί καλούνται συχνά να αποφασίσουν για τη διαχείριση περιστατικών παιδικής προστασίας στα εκπαιδευτικά πλαίσια.